Halkan

Det bästa jag gjort i hela mitt liv har jag gjort idag. Okej jag kanske överdrev en smula där, men jag är så glad och stolt över mig själv! Seriöst! Hade halkkörning på Kinnekulle-Ring idag och jävlar vad roligt det var… Det spred sig lycka i hela kroppen när man satt där i sätet och skulle köra, bromsa, köra, bromsa. Det gick som en berg-och-dalbana.
 
Först skulle man åka en sträcka på 100 meter i hastighet 50-80km/h ungefär för att sedan tvärbromsa vid några gula koner, så fick man se bromssträckan osv. Det gjorde vi på strävt underlag. Direkt när vi tvärbromsat så fick vi vänta typ 5 sekunder och sedan köra vidare mot halkbanan och då körde man upp för en kulle i hastighet 50-70km/h. Man fortsätter över den lilla kullen och åker ner så det typ kittlas i magen och sen ska man tvärbromsa vid några koner som är precis där också, fast då kändes det inte som man bromsade för det var så pass halt så man bara gled framåt. Sen körde man dit man startade, och detta var alltså ett varv. Man körde några varv var och sen efter några gånger så satte dom upp hinder som man inte visste om, så på halkbanan så satte dom upp hinder ca 10 meter bakom/framför(?) de gula konerna, så när man tvärbromsade vid gula konerna så var det bara att tvärbromsa samt vrida lite på ratten så man inte körde på detta hindret som skulle föreställa ett övergångsställe med människor eller något. Jag är sämsta förklararen någonsin, men hoppas ni förstår! Sista banan var en halkig 'bromsa-i-kurva' och det var också grymt kul men ändå inte lika roligt. På den här första banan så var det lite som en berg-och-dalbana eftersom det gick lite upp och ner i backar.
 
Måste bara erkänna några misstag jag gjorde. Glömde bältet en gång, körde iväg i 50km/h med handbromsen nere och glömde stanna vid en stoppskylt, men som körläraren sa: Det är bra att göra misstag.
 
Åh, min dag har verkligen varit toppen! När vi kom tillbaka till Lidköping runt 13-tiden så var jag döhungrig. Matsalen i skolan hade stängt men hade turen så fick en snapchat av Frida just då att hon hade tråkigt som var själv på stan. Åh vad bra tänkte jag och ringde upp henne direkt. Hon hade också tänkt äta lunch så vi drog och åt direkt tillsammans eftersom båda var rätt hungriga. Kebabtallrik, fytusan vad mättsamt det var. Hihi men nu är jag hemma i alla fall! Tänkte övningsköra snart med pappa men först ska jag nog kolla på julkalendern, Paradise Hotel och Grey's Anatomy. Får se hur långt jag hinner innan pappa kommer hem.
 
Btw, inlägget nedan om nyårslöften är tidsinställt. Tror jag skrev det i söndags eller något haha..  En annan sak är att det känns som detta inlägget blev slarvigt skrivet och inte sitter ihop någonstans, men hoppas ni överlever. PUSS

Ungefär såhär ser det ut (väldigt liten bild)
 

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0