2ggr/vecka?

Glöm det jag skrev i inlägget innan. Jag tänker inte tvätta håret varannan kväll. Jag har ganska kort hår som jag så gääärna vill ha längre. Min dröm är att ha till naveln ungefär, jaa det lär ju ta sin tid. En fundering jag har är att börja vänja av håret vid att tvätta endast 2 gånger i veckan. Alltså exempelvis måndag och torsdag endast på hela veckan som man tvättar håret. Jag har läst att många har börjat med detta när jag läst forum och sånt. Är det något ni läsare rekommenderar? Hur lång tid tog det i så fall för er innan håret vande sig? Man ska ju inte tvätta håret alltför ofta sägs det, det räcker med 2 gånger i veckan, men ändå säger vissa att man ska tvätta håret varannan dag ungefär för att göra rent hårbotten. Knäppt att alla säger olika. Men i alla fall, vad tycker ni om 2-gånger-i-veckan-metoden?
 

Många har tipsat om Batiste-torrschampoo. Har själv aldrig testat detta men är så sugen! Min goda vän Matilda tipsade mig om att lite potatismjöl ska vara jättebra i hårbotten (okej inte jättebra bokstavligen, men tar bort fettet), så är rätt spänd på att prova detta också. Bara använt vanligt mjöl, men potatismjöl kanske är bättre?
 

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0