Hoppla polle

Hej bloggisen! Kom precis hem, Haft en helt grym dag med Ann-Ida. Jag fick rida Trixie och hon tog Pontus, så otroligt fina hästar! Fick göra allt från att sadla på till sadla av till kamma manen, svansen osv. Lärt mig mycket idag! Trixie var dock otroligt olydig, hon lyssnade inte när jag ryckte i tyglarna. Ann-Ida sa att det var för att jag inte riktigt kan det där än, men sen när Ann-Ida skulle hoppa med honom så sa hon att hon visste inte hur jag kunde överleva att rida på Trixie för den hästen var verkligen konstig idag. Fick galoppera på slutet och det kändes som att jag skulle flyga av, men Ann-Ida bara "KORTA TYGLARNA EMELIE, DU KOMMER RAMLA AV ANNARS!!!", så försökte sakta ner hästen så jag kunde korta tyglarna men det gick inte så bra eftersom den busen vägrade lyssna. Mina tyglar var inte bra tycker jag inte, men Ann-Ida sa att jag fick dom bästa. Haha, när jag skulle rycka i tyglarna för att få henne att sakta ner så gled jag liksom ur tyglarna så jag fick långa tyglar istället, om ni förstår? Men Ann-Ida sa att det var för att Trixie inte lyssnade så jag fick rycka så "hårt" så jag gled ur. Aja!
 
När vi ridit klart så satte vi oss och kollade på film med massa popcorn, jävlar vad mätt man blev på det. Känner fortfarande av popcornen! Haha! Nu när jag väl kom hem så känner jag verkligen hur mycket häst jag luktar, så borde byta kläder och hoppa in i duschen. Borde verkligen kolla runt lite på ridkläder också eftersom jag inte vill rida i jeans nästa gång. Ska jag börja rida så borde jag verkligen införskaffa mig lite ridkläder, eller hur? Om någon nära Lidköping har lite ridkläder att sälja så hör av er på min mejl [email protected]. Jag har ingenting emot begagnat faktiskt hihi. Storlek 40 på allt, so you know! PUSS
 
Pontus, Trixies "barn", fina du! Stackarn har fått skavsår av täcket som ni kanske ser på bilden till vänster...

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0