Kung markattas kokosolja

Läste nyss på en jättebra blogg (www.nattstad.se/BECKASAGERSA) att Kung Markattas kallpressade kokosolja ska vara superbra för håret, att håret ska bli lättborstat, lent och skinande. Att denna kokosoljan nästan ska vara som en inpackning för håret. När jag googlade på den oljan så fick jag fram att den även är bra för huden och läpparna. Någon hade bland annat använt denna kokosoljan som nattkräm? Hmm intressant! Såklart så kan man även använda oljan till bakverk, men det som intesserar mig så mycket är att en sånhär sak kan vara så himla bra för håret. Mat i håret? Majonnäs ska också vara som en hårinpackning för håret men dock är lukten på majonnäs ganska vidrig. Kokosolja låter dock 500 gånger bättre. Hoppas detta var ett bra tips till er, jag ska lugnt prova på detta. Allt för mitt hår! ♥
 
"Kokosolja kan ersätta annat fett i matlagning, bakning och stekning. Den kan även användas som t.ex. en nyttig energikälla i smoothies, på smörgåsar eller bara som den är. Gör all hud mjuk och återfuktning, gör läpparna mjuka och ger lätt skimrig glans, löser upp smink och smuts från ansiktet, ger glansigt och friskt hår som hårinpackning."
Oljan ska gå att köpa på ICA för under 40:-
Trackback


RSS 2.0